domingo, 20 de marzo de 2011

El caos de comprar-se un cotxe

Com molts de vosaltres ja sabeu fa temps que vaig mirant-me el tema de comprar-me un cotxe i cada cop veig més a prop el moment de fer el cop de cap, però clar.. pot ser més difícil decidir-se?

Anem per passos, requisits del cotxe.
1- Que sigui nou / km0.
Motiu: No tinc pare/familiar que em pugui fer les
petites nyapes. Després he vist com a gent els cotxes de segona mà (que no provenen d'amics o familiars) els han donat forces mals de caps, inclús quan venen de mà d'un conegut.

2- Consum
No oblidem que baixaré 5 dies a la setmana a Barcelo
na, el que implica 80kms diaris. Així que per a mi el consum és un punt a tenir molt en compte.

3- No tinc ganes de pagar una morterada per E
SP's i similars.
No sé si ja ha entrat en vigor la llei que volia fer que vinguessin de serie amb els cotxes, però per a mi tot el tema seguretat és més important que si el cotxe porta de serie una pintura metal·litzada genial de la muerte.

4- A ser possible ecològic.
Pel mateix, perquè farà els seus kms.

Aleshores, fins ara jo sempre havia tingut en ment comprar-me un Peugeot, concretament el 207 i mira, seguiria una mica
amb la saga. És a dir, quan em vaig treure el carnet vaig començar portant un 205 que ja tenia els seus anys i que va morir a la gloriosa edat de 18anys. I no perquè l'estampés ni res similar sinó perqué el pobre ja havia treballat molt i la darrera reparació no valia la pena. Ara gorrejo el 206 de la meva mare i m'encanta tot i que els seients a vegades no són lo suficient còmodes. Però també ens està sortint força bo. De fet, a la familia proliferen més 206 i la gent està molt contenta.

Però clar, ara mateix penso que el 207 comença a estar desfasat. Fins al punt que ja només el pots demanar en 3 o 4 colors i amb poques possibilitats de configuració. De fet, el que ara jo escolliria seria el següent:
La part positiva és que amb aquest cotxe segurament m'estalviaria l'impost de matriculació ja que no supera els 120g/km en emissions de CO2. Però pagar uns 15.200€ per un cotxe que aviat desapareixerà del mercat... no em fa el pes.



Per altre banda, com a molts/es altres, sempre he tingut una certa debilitat pels Volkswagen i Audi. Audi ja ho descartem, que per molt que m'agradi l'A1 o m'encanti l'A3 no entren al pressupost. I de Volkswagen em plantejaria un Polo, que aquest cop als dissenyadors se'ls hi va anar la mà amb l'scroll i sembla ja casi casi un golf.

Abans de configurar-me un ja penso en anar amb mil ulls, que aquesta gent et claven per tot unes burrades importants. I només entrar bé el primer dilema optar per l'econòmic o l'ecològic. No ho tinc clar, per ara, així que miro de configurar els dos i a veure que tal surt.

Si configuro el model econòmic que ells anomenen Polo Advance de 90cv em surt també per uns 15.120€ i podeu veure la configuració aquí.
Preu mig del neumàtic 55 - 70€ (cosa a tenir mooolt present).
No m'acaba d'agradar gaire el configurador, sobretot perquè no entenc la lògica de si vull fars anti boira que faci agafar aquest extra que em costa 100€ més:
Faros antiniebla y luz de conducción en curva estática".
Tret del que opino del configurador, afegir que sempre em passa que quan entro en un Polo penso "és massa car pel que és". Els acabats em solen resultar senzillots, inclús en el Polo GT que ens van llogar a Noruega. Clar que després és un cotxe que es condueix amb un dit (excepte als ports de muntanya!).

Segons la web el consum en ciutat seria d'uns 5,1litres. No està mal, però és el consum que em dona ara el 206 i amb 20cv més de potencia.



El BlueMotion em semblava una opció interessant fins que he vist que només el fan en la versió de 75cv. Que potser interessant si només fas kilòmetres per ciutat i carreteres on no tindràs cap problema per avançar un camió/autobús, etc. Però clar, si et trobes en una carretera estil Collada de Tosses, quan vas a esquiar (segur que vas amb algú més i els esquis i material divers) i un autobús davant... més val que l'enganxis al principi que encara pots "avançar" perquè sinó o tens molta paciència o estàs mort. Per no dir que no et toqui anar a casa d'algun amic/familiar, que viu en una urbanització on hi ha unes quantes megapujades i on l'ajuntament del poble va decidir ficar badens de mides importants que et maten el cotxe a mitja pujada.

Sobre les emissions de CO2 estan per sota dels 110g/km.

Un altre model que també m'agrada bastant és el Toyota Auris Hybrid.
Fins ara els preus rondaven als 15.000€ i ara faig un salt als 21.000€. Clar que també faig un canvi de gama, des del meu punt de vista. El 207 i Polo són utilitaris més petits, i clar, l'Auris ja és més cotxe (per dir-ho d'alguna manera). A més té un punt important a favor és Hibrid, i per ser un benzina té un consum mig d'un Dièsel.

M'agrada perquè ara ja no és una tecnologia tant en proves com quan va sortir el Prius. Però quan vaig anar a informar-me sobre el Prius al Saló del Automòbil del 2008 em van vendre la moto de que la bateria es recarregava amb l'energia cinètica del cotxe, en canvi ara ja sé que aquesta és carrega via benzina.

Un altre punt és que és el cotxe qui decideix si treballa amb només elèctric, només benzina o combinat. I clar, tampoc sé com anirà funcionant això a la llarga (em falten opinions de primera mà).

Però clar, això sí, pagués 21.000€ però et ve casi casi tot. I els extres per ara no me'ls plantejo.
Té molts números tot i ser un benzina i que al ser un 1800 (136cv) l'asseguradora no sé fins a quin punt em voldrà treure els ulls (bé, tinc 6anys de carnet i cap sinistre ni accident).

Podeu trobar més informació aquí.



I ja per acabar, un altre disseny extraordinari, el Megane Coupé.
Ara que ja no sembla tenir tanta forma de supositori (com el tenia en versions anteriors) i que el disseny m'ha encantat, a part de que tinc bones referencies de la casa Renault.

M'acabo de configurar un i pensant que em sortiria més o menys pel preu del Auris, m'he dut una grata sorpresa. Em sortiria, segons la web, per 17.235 la versió de 110cv Dièsel amb 5portes.

L'emissióde gasos és més o menys com la resta, 115g/km. Està bastant complet en quan a extres (ESP i ASR, clima bizona, airbags de cortina, fars per la boira, etc). Sobre el consum vindria a ser com la resta uns 5l en ciutat, els neumàtics són uns
205/55 R 16 i potser piquen més que els altres. I tot això en un un 1400.

El cotxe vindria a ser aquest:
He escollit el 5portes perquè el de 3 m'ha semblat veure que a darrera és molt molt just. Val que per ara hi aniré sola la majoria de cops, però per quan has de portar a més gent s'agraeix que puguin accedir i sortir bé.


I tu què opines?

9 comentarios:

Andreu dijo...

Hola!
No sabia que tenies blog..i mira que havia indagat!

Segon, comences dient una veritat com un temple... lo de comprar un cotxe de segona mà d'un desconegut, és una ruleta de la fortuna! Com que a UPCnet cobres bé... jo de tu no me la jugaria i miraria un de nou :)

I per últim, ja t'has pensat bé anar CADA DIA en cotxe a la feina? Tant fins al gorro estàs de #rod2? XD (Si dius que sí et crec).

El tema híbrid a mi personalment és una cosa que m'agradaria.. sobretot quan estàs "atascat" a les rondes, crec que quan vas a 15km/h llavors va l'elèctric i el motor està apagat. I els CV.. ja et dic jo que el meu té CV però pesa 2 tonelades, o sigui que a darrera els camions a les pujades! I no és problema.

Sort en la decisió!!

Judit dijo...

Bones!!

Jajajaja doncs no deuries haver indagat gaire ja que a falta d'un en tinc dos (aquest, i un que vaig fer mentre feia el PFC).

Tema sou millor el deixem de banda, però ara que ja tinc un coixí crec que és bon moment per començar a tirar-se de debò a la piscina.

Sí sí, val que vaig fer la prova al estiu i en aquella època és un altre tema, però també he anat varies vegades en temporada normal, quan hi ha classes i la gent no fa vacances. Val, potser el primer tram que faig entre Meridiana i l'entrada a la ronda per Via Julia i fins ben bé la Vall d'Hebron és el més caòtic. Però porto agafant #rod2 cada dia des de que vaig començar a la EPSEVG i trigo més en arribar al Campus Nord que a la EPSEVG.

Sobre el tema hibrid, pots anar només amb l'elèctric fins a 50km/h, però a aquesta velocitat la bateria t'aguanta uns 2kms i després ja s'enjega el motor de benzina. Però clar, si has d'anar arranca i para apenes gastes.

Merci per opinar Andreu!!

Pablo Casado dijo...

El Polo, Judit. El Polo

Pablo Casado dijo...

El Polo, Judit. El Polo.

Judit dijo...

Sí i no...
Encara no he anat a cap concessionari a veure el nou Polo. Però em segueix semblant de joguina per dins i tot la tecnologia interna de motor.

Merci per la teva opinió Pablo.

Uri dijo...

Bé, jo ja t'he dit bastant fins ara.. però vaig a tornar-hi.

Dels que proposes.. si hi arribes, jo tiraria per l'Auris, pel tema híbrid, i a part el cotxe m'agrada..

El Polo no em meravella, però no està mal, com tu també trobo alguns acabats "nyiguinyoguis". El 207 bé i el Megane potser és un sector una mica diferent que la resta, ja que és més gran (per les avantatges i inconvenients, si penses venir a hores que es pot aparcar bé, avanti.. si penses buscar lloc per aparcar, ojo)

Però igualment, jo de tu m'aniria a veure TOTS els cotxes d'aquests segments que mires, Ibiza, Clio, Skoda (ara no recordo com es diu, però és un Ibiza amb una altre forma),.. mai se sap un cop a dins, el que t'agradarà més.. i total, anar a mirar cotxes és divertit! A nosaltres ens va passar fa anys, buscant un cotxe per ma mare.. estavem tots convençuts d'un 206, i vam anar a la Renault i en entrar al Clio.. a tots ens va agradar més (i sortia més barat), i per això es va quedar el Clio.

En els cotxes, el feeling també és important, i sobre el paper és una cosa però en el cos-a-cos és una altre.

Judit dijo...

Sí sí, m'has dit força fins ara i m'ha anat genial tenir opinions de primera mà.

L'Auris està al rang màxim del que em puc permetre econòmicament. I pel que estic veient l'assegurança és un pel més cara que el Polo. Però això de l'assegurança al final acabaré anant/trucant a la oficina a veure que em diuen.

Quan vingui en cotxe matinaré, que sinó ja sé que em trobaré a la ronda.

Com tu molt bé dius la qüestió es basa també en anar a molts concessionaris i preguntar, i que em deixin anar el rotllo etc etc.

L'Ibiza sí, estèticament és maco, però ni l'he configurat. Li podria donar un cop d'ull a veure que tal. I el Clio era un possible a catar juntament amb el Megane.

Skoda només he catat un i.. com els Seat i Volkswagen.. sembla mentida tu, poden fer els interiors més de joguina?? No hi havia un plàstic més baratutxo? aiixx no sé

Com tu molt bé dius, hauré de catar cadascun d'ells. I mirar en quin em sento més còmode conduïnt.

Merci per la teva opinió!! (i perdona si em torno pesada, jejeje)

Andreu dijo...

Hola!

Sobre la segona mà, crec que ho has descartat i potser fas bé... però jo que sóc "basurillas" i sempre pillo coses de segona mà (cotxes encara no, però he estat mirant per curiositat) i m'he fixat que en aquests temps que corren, hi ha molta gent que es treu de sobre moltes coses que es podia permetre i ara ja no... i que t'ho deixen tirat de preu perquè realment necessiten la pasta. Vaja, que no és el típic cotxe que algú vol endossar..

No sé, pot ser una opció, mira't en fòrums "de confiança"... (jo ho mirava als de la comunitat UOC), però vaja... no deixarà de ser un cotxe de segona mà.

I sino a fer la ruta dels concessionàris ;)

Andreu dijo...

Per cert, l'altre blog no compta, ja que és monogràfic PFC.. i aquest no surt al google així com així!